2019-06-05 Klára Mercz

Pécs török emlékei és a tüzes villányi borok – beszámoló a csapatépítő kirándulásról

Kicsi, de lelkes csapattal indultunk el szombat reggel az MCE csapatépítő kirándulására Pécsre. 14-en ismerkedtünk Pécs török időkből származó műemlékeivel, a középkori muszlim világ kultúrájával, valamint a mohácsi történelmi emlékpark meglátogatásával emlékeztünk hazánk tragikus pillanataira.

Szakavatott történész mutatta be Idrisz Baba türbéjét.

Idrisz Baba népszerű dervis volt, a síremlékét a környék délszláv származású muszlim népessége kövenként hordta össze, kalákában építette meg.

A türbétől a középkori török temető forráskútja érintésével a Főtérre, Gázi Kászim pasa dzsámijához sétáltunk és megtekintettük a Magyarország épen maradt legnagyobb török kori épületét.

Az egykori Árpád kori keresztény templomot kb. 100 évenként átépítették, bővítették. A török hódoltság idején dzsáminak, majd a török kiűzése után ismét katolikus templomnak használták, használják.

Ebéd után a Mohácsi Csata emlékhelyére utaztunk.

Kedves idegenvezető mutatta be a tematikus park részleteit, beszélt a csata brutalitásairól és a szörnyű magyar veszteségekről. Bár tudjuk, az igazi népirtás – a magyar lakosság 2/3-ának pusztulása – a következő 150 évben zajlott le.

Jó magyar szokás szerint a bánatot Kisjakabfalván a Jackfall Bormanufaktúra bórkóstolóján igyekeztünk borba fojtani.

Gábor, a tulajdonos nem csak a kiváló vörösborokat mutatta be, hanem felújított házat is, amelyet anno a török hódoltság utáni sváb betelepítéssel ide került sváb család lakott egészen a 2. világháború befejezéséig, mikor kitelepítették Őket Németországba.

A tüzes villányi borok segítségével visszaszerzett jó kedvvel és jónéhány gyorsan megvásárolt palack borral indultunk vissza Budapestre.

Köszönet a kirándulás megszervezésért Dénes Tamásné Marának és Küsz Andrásnak.